Resurs - faktura og betalingsalternativer
Har du spørsmål om din faktura fra Resurs? Vi gir deg svar på de vanligste spørsmålene.
Betal slik det passer deg

Med vårt kredittkort Resurs Gold betaler du trygt og sikkert uansett hvor du befinner deg i verden.
Kortet vårt har flere fordeler som blant annet betalingsløsninger tilpasset deg og dine behov. Du kan delbetale, eller betale alt på en gang.
Kjøp nå, betal senere
Noen måneder er utgiftene større enn andre. Da kan det være fint å ha muligheten til å betale senere, eller når det passer deg.
Når du handler med Resurs Gold, eller med et av våre partnerkort, får du opptil 60 dager rentefri kreditt før du må betale fakturaen. Det vil si at du rekker du å få minst en lønning før kjøpet skal betales. Fakturaen kommer alltid måneden etter at kjøpet er gjort.
Delbetaling
Med Resurs Gold og våre partnerkort kan du delbetale kjøpet, noe som gir deg mer fleksibilitet og forutsigbarhet. Du velger selv hvordan du deler opp betalingen.
- Velg mellom en rekke ulike alternativer for delbetaling
- Opptil 60 dager rentefri kreditt
- Frihet til å kjøpe det du trenger
Velg hvordan du vil betale
Betal med mobil
Ønsker du å betale med mobilen? Nå kan du koble ditt Mastercard fra Resurs til Apple Pay eller Google Pay, og betale trygt og kontaktløst overalt. Med et Resurs Gold i mobilen har du alltid en trygg og sikker buffer lett tilgjengelig.


Søk om kreditt
Har du lyst til å slippe kø? Da kan du forberede betalingen ved å søke om kreditt rett på mobilen og få svar på søknaden umiddelbart. Du velger selv om du ønsker å hel- eller delbetale. Hvis du har spørsmål, kan du henvende deg til butikkpersonalet eller vår kundeservice.
Våre partnerkort
Resurs samarbeider med en rekke store varemerker hvor vi tilbyr ulike finansieringsløsninger. Her ser du noen av våre samarbeidspartnere. Du kan søke om partnerkort i respektive butikk eller på deres nettside. Når du handler hos en av våre partnere kan du velge å delbetale og få opptil 60 dager rente og gebyrfri kreditt. Finner du ikke det kortet du leter etter? Ta en titt på ofte stilte spørsmål, eller kontakt oss på telefon 22 56 37 33.








Last ned appen vår
I appen har du full oversikt over dine kort og kontoer hos oss. I appen kan du endre PIN-kode, finne siste transaksjoner og se saldo på lånet. Dukker det opp spørsmål underveis kan du finne svar på spørsmål direkte i appen eller kontakte vår kundeservice.
iOS

Android

Spørsmål om faktura fra Resurs
Ved kjøp i butikk vil du få en faktura sendt til din folkeregistrerte adresse eller Digipost, måneden etter kjøpet blir gjort.
Første faktura inneholder de betalingalternativene du kan velge mellom. Du velger delbetaling ved å betale inn beløpet som står "å betale" bak det alternativet du ønsker.
Du trenger ikke legge til administrasjonsgebyret på innbetalingen, dette er allerede inkludert. Merk at etableringsgebyret blir lagt til i måned 2. Det betyr at fakturabeløpet vil da blir litt høyere andre måned. Dette er en engangskostnad.
Du kan innfri hele lånebeløpet når som helst, eller bare forholde deg til nedbetalingsplanen.
Første faktura kommer måneden etter kjøpet blir gjort og forfall er alltid den siste dagen i måneden. På første faktura finner du all betalingsinformasjon og info om delbetaling. Merk at delbetaling krever innbetaling hver måned frem til delbetalingen er innfridd, og du kan når som helst innfri hele beløpet.
Vil du betale ned kreditten din raskere kan du alltid gjøre ekstra innbetalinger, akkurat når det passer deg.
Husk at det månedlige beløpet må betales ved forfall hver måned selv om du gjør ekstra innbetalinger. Du kan også betale inn så mye du ønsker over minimumsbeløpet på faktura.
Har du flere delbetalinger så pass på å betale med riktig KID-nummer. Har du kun en delbetaling er KID-nr alltid det samme.
Ja, vi har ingen bindingstid på våre delbetalinger. Tilbakebetaling av hele lånebeløpet kan skje når som helst, uten ekstra kostnad. Husk å avslutte evetuell AvtaleGiro eller faste trekk i din nettbank. Ta gjerne kontakt med oss for korrekt saldo, før du betaler hele det skyldige beløpet.
Om avtalegiroen ikke går igjennom vil du motta en påminnelse per post måneden etter forfall, da må du betale manuelt neste innbetaling. Autogiro trekkes automatisk måneden etter manuell innbetaling hvis du har dekning på konto.
De fleste av våre kunder har en konto tilknyttet Mine Sider. Her kan du logge inn for å se transaksjoner og faktura. Har du ikke en konto tilknyttet Mine Sider så kan du enkelt kontakte oss per telefon eller mail for kopi av siste faktura.
Ved manglende innbetaling sender vi ut en SMS som påminnelse til våre kunder. Har du betalt i mellomtiden kan du se bort fra denne SMS`en.
Som en del av vår transformasjonsreise har også våre fakturaer fått et nytt utseende. Vi har lyttet til hva du og andre kunder har sagt om våre fakturaer, og endringene vi har gjort har som hensikt å gjøre det enklere og mer oversiktlig. Gi oss gjerne en tilbakemelding på hva du synes om vår nye design.
Har du fått en faktura med to girofelt og to ulike KID-nr så er dette et tilbud om betalingsforsikring. Ønsker du ikke å aktivere betalingsforsikring, betaler du med ditt vanlige KID-nr. Har du ved en feiltagelse betalt med KID-nr som aktiverer forsikringen, vennligst kontakt oss.
Vi sender ingen bekreftelse på at innbetalingen din er mottatt, men på neste kontoutskrift ser du om innbetalingen har blitt registrert. Vil du kontrollere om innbetalingen har kommet frem kan du logge inn på Mine Sider.
Har du mottatt en faktura på en vare som er returnert ber vi deg vennligst kontakte oss. Vi kan ha mottatt returen etter at faktura er blitt sendt ut.
- Sjekk søppelpost, noen e-postfilter sorterer fakturamailen som spam.
- Har du skrevet riktig e-postadresse ved bestilling?
- Logg inn på Mine sider på resursbank.no, der finner du din faktura.
- Har du valgt delbetaling eller konto istedenfor faktura vil du motta faktura per post eller i digipost måneden etter kjøpet er gjennomført.