Resurs Bank

Stiga slår til. E-handel mulig for 150 lokale forhandlere takket være Resurs Checkout

Nå er det mulig for forbrukere å kjøpe Stiga-produkter gjennom lokale forhandlere i stigabutiken.se. Med den digitale betaltjenesten Resurs Checkout kan forbrukerne velge blant fleksible betalingsmåter og hvilken Stiga-forhandler de vil handle hos. Den nye tjenesten innebærer at nettkjøpet gjøres direkte med den valgte forhandleren og medfører rask og enkel levering – til glede for både Stiga og deres forhandlere.

Stiga integrerer det siste innen digitale betaltjenester i stigabutiken.se. Det innebærer at Resurs Banks delbetalingsalternativ lanseres hos cirka 150 av Stigas forhandlere. E-handelssatsningen gjør at det fra juni er mulig å kjøpe Stigas sortiment på nettet der betalingen går direkte til den forhandleren som forbrukeren velger i Resurs Checkout. Dermed slipper Stiga å behandle forbrukernes betaling og ta hånd om administrasjon, og i tillegg får forhandlerne betalingen direkte for sin leveranse.

– Stiga er et solid og sterkt varemerke, og vi er stolte over å levere betalingsløsninger i butikk og på nett til dem. I tillegg til den åpenbare nytten med fleksibel betaling i e-handel er vi spesielt fornøyd over å ha løst en utfordring med en innovativ måte å tenke på, der vi gir Stigas forhandlere tilgang til en smidig og effektiv betaltjeneste gjennom deres satsning på stigabutiken.se, sier Daniel Högfeldt, Key Account Manager i Resurs Bank.

Resurs Checkout tar hånd om hele betalingsstrømmen og tilbyr delbetaling og faktura, samt betaling med Stiga-kortet i forhandlernes butikker. Tjenesten fra Resurs Bank bidrar til en smidigere fordeling av handel og betaling mellom leverandører og forhandlere. Tjenesten hjelper også forhandlere og handelsplattformer å digitalisere virksomheten.

– Vi er svært fornøyd med at vi på en moderne måte lar forbrukeren gjennomføre og fullføre kjøpet direkte via vårt brede forhandlernett på en felles plattform. Det er enkelt for forbrukerne å handle, samtidig som løsningen sikrer at betalingen går direkte til den enkelte forhandleren. Lokal forretningsvirksomhet er viktig for Stiga, og vi vil støtte og utvikle den fullt ut. Vi integrerer forhandleren i vår felles handel på en transparent og moderne måte med en unik betalingsløsning, sier Thomas Elvlin, administrerende direktør i Stiga AB

Resurs Checkout tilbyr flere fordeler. Blant annet identifiserer den forbrukeren, gjør det enklere å foreta nye kjøp, tilbyr fleksible betalingsmåter, gir mulighet til å velge leveringsadresse og, viktigst av alt, gir forhandleren mulighet til å gi samme tilbud online som i butikken.

Mer informasjon:
Daniel Högfeldt, Key Account Manager Resurs Bank, daniel.hogfeldt@resurs.se
Thomas Elvlin, adm.dir. Stiga, thomas.elvlin@stiga.com
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se

23 maj 2017