Resurs Bank lanserer digital søknad for kredittkjøp – en fulltreffer for både forbrukere og forretninger

Med digital kredittsøknad kan kjøpet gjennomføres raskt, enkelt og sikkert samtidig som papirutskrifter blir en saga blott. 70 % av kundene valgte signering med BankID på mobil rett i butikken da den digitale søknaden om kredittkjøp ble testet. Nå lanseres tjenesten hos Resurs Banks butikkpartnere.

Tidligere var det å gjennomføre et kredittkjøp en omfattende og tidkrevende papirprosess for både forbrukere og butikker. Når Resurs Bank nå gjør det mulig for sine butikkpartnere å tilby digital søknad, rett i butikken, blir det enklere for alle parter samtidig som risikoen for bedrageri reduseres.

-Dette er en løsning som er positiv på mange måter, og som gjør hele søknadsprosessen sikker, rask og superenkel. Ved kredittkjøp signerer kunden med e-legitimasjon, antagelig BankID for mobil, noe som gjør løsningen vår smidig for både kunden og butikken, sier Andreas Andersson, Payment Solutions Manager hos Resurs Bank.

Forbrukere finner all informasjon om kjøpet på ”Mine sider” på hjemmesiden til Resurs Bank, www.resursbank.no. Dermed blir det enkelt for forbrukeren å holde orden på og få tilgang til avtaler og vilkår.

-Søknad med BankID-signering er en tidsbesparende og sikker løsning, og i tillegg er det miljøvennlig. Det er enkelt i bruk både for oss og for kundene, sier en fornøyd Tina Nyeman, gründer og medeier i Eye Factory, som har testet løsningen i sine 8 butikker.

Digital søknad er tilgjengelig for Resurs Banks partnerbutikker i Norge og Sverige, og kommer senere til å bli lansert også i de andre nordiske landene. Dermed blir det enklere og tryggere for forbrukere å kjøpe på kreditt i over 35 000 butikker over hele Norden.

Mer informasjon:
Andreas Andersson, Payment Solutions Manager, andreas.andersson@resursbank.no
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se

Om Resurs Bank
Resurs Bank ble grunnlagt i 1977 og er en av Nordens raskest voksende nisjebanker. På 1980-tallet startet vi med det fremgangsrike retail finance-konseptet «rentefritt», og i dag er vi en av Nordens ledende banker innen retail finance, med over 5 millioner kunder. Fra vi startet opp med retail finance har produkttilbudet utviklet seg til å også inneholde sparekonto, privatlån og kredittkort. Blant annet har vi vårt eget kredittkort Supreme Card med ca. 150 000 kort i Norden. I 2015 kjøpte Resurs Bank datterselskapet yA Bank. Resurs Bank eies av morselskapet Resurs Holding og er en del av Resurs Holding-konsernet.

29 juni 2017