Resurs Bank
menu

Resurs Bank lanserer Loyo Pay – appen for mobil betaling som fungerer både i butikk og på nettet

Med lanseringen av Loyo Pay tilbyr Resurs Bank kundene en mobil betalingstjeneste som fungerer i alle kanaler: både i netthandel, apper og fysiske butikker. Dermed forbedrer banken kundeopplevelsen ytterligere og møter samtidig den voksende interessen for mobile betalingstjenester.

Med lanseringen av Loyo Pay tilbyr Resurs Bank kundene en mobil betalingstjeneste som fungerer i alle kanaler: både i netthandel, apper og fysiske butikker. Dermed forbedrer banken kundeopplevelsen ytterligere og møter samtidig den voksende interessen for mobile betalingstjenester.

Den teknologiske utviklingen av betalingsløsninger går fort, og med Loyo Pay har Resurs Bank inntatt en lederposisjon også innen mobile betalingstjenester. Ifølge Mats Taraldsson, leder for digital utvikling hos Mastercard, forventes nærmere 40 prosent av betalingene i Europa å være digitale i 2020. Ifølge DIBS e-handelsrapport øker interessen for e-handel med mobile enheter kraftig i Norge. I 2016 benyttet 48 prosent av de norske e-handelsbrukerne en mobil enhet ved kjøp.

-Det har lenge vært sagt at mobilen er fremtidens lommebok, og nå gjør vi det til virkelighet for våre kunder i Norge. Loyo Pay gjør det enkelt og praktisk å handle i alle kanaler, samtidig som avanserte sikkerhetsmetoder tilbyr trygge og sikre kjøp. Det er en riktig omni-lommebok, sier Kenneth Nilsson, administrerende direktør i Resurs Bank.

Lanseringen passer godt til dagens tilkoblede livsstil med forventninger om en enkel og sikker opplevelse uansett handelskanal. Av de rundt hundre personene som prøvde Loyo Pay i en begrenset test i beta-versjon i november 2016, sier hele 73 prosent at det er enkelt eller svært enkelt å bruke Loyo Pay. Videre sier testpersonene at Loyo Pay har god design, føles sikker, og at de setter pris på å slippe å ta med seg det fysiske plastkortet når de skal betale.

– Det er svært gledelig at vi nå får en mobil lommebok i det norske markedet som fungerer for handel både her og rundt omkring i verden – noe vi tror det er behov for ettersom nordmenn er ivrige e-handelsbrukere utenfor landets grenser. Utviklingen av Masterpass representerer et viktig skritt i vår strategi for digital betaling i det norske markedet. Ved å kombinere Masterpass med kontaktløs teknologi i Loyo Pay får forbrukerne en enhetlig handleopplevelse uansett hvor de velger å shoppe, sier Inge Kjønnøy, direktør i Mastercard Norge.

Markedet begynner nå å bli klart til å ta imot mobil betaling ettersom et stort antall butikker tilbyr kundene å betale med mobilen. Utviklingen fremskyndes av et EU-krav som sier at alle betalingsterminaler i Europa skal ha støtte for NFC 1. januar 2020.

Loyo Pay er integrert med den digitale betalingsplattformen Masterpass for å sikre praktiske, enkle og trygge kjøp på nettet og med apper. Loyo Pay fungerer i alle butikker som har NFC-tilkoblede terminaler og i alle nettbutikker som tilbyr Masterpass som betalingsalternativ.

For å bruke Loyo Pay må man ha en Android-telefon samt et Mastercard-kort utstedt av Resurs Bank, f.eks. Supreme Card. Loyo Pay kan lastes ned fra Google Play.

På det nåværende tidspunkt kan tjenesten ikke benyttes med iPhone, ettersom Apple har valgt å sperre for NFC-teknologien.

Mer informasjon:
Sverre Skarra, Sales Manager Credit Cards Resurs Bank, sverre.skarra@resursbank.no
Joakim Wallin, Head of Cards Resurs Bank, joakim.wallin@resurs.se
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se