Resurs øker renten på sparekonto til 2,40 %

yA – en del av Resurs øker innskuddsrenten på sine høyrentekontoer med opptil 0,50 prosentpoeng, og legger seg inn blant toppen. Renten på Høyrentekonto Pluss blir 2,40 % på innskudd opptil 2 millioner kroner. Renteøkningen gjelder fra 01. oktober 2022.

- Sparing er en viktig del av en balansert hverdagsøkonomi, og hos Resurs skal det være enkelt og trygt å spare. Med en betydelig renteøkning til 2,40 % har vi et meget godt tilbud på markedet, sier Nils Carlsson, administrerende direktør, Resurs Bank.

Privatpersoner kan søke om å åpne høyrentekonto på yA – en del av Resurs sine nettsider.

Det finnes to forskjellige kontoer;

- Høyrentekonto - rente fra første krone, ingen bindingstid, ingen gebyrer, ubegrenset antall uttak

- Høyrentekonto Pluss - rente fra første krone, ingen bindingstid, 1 gebyrfritt uttak + 1 renteuttak per kalenderår

Begge kontoene er dekket av innskuddsgarantien via Bankenes sikringsfond*. Mer informasjon om Resurs sine høyrentekontoer er tilgjengelig på https://www.ya.no/innskudd.

* Informasjon om innskuddsgaranti via bankenes sikringsfond.

yA innskudd tilbys av Resurs Bank, og er sikret opptil 2 millioner NOK. Av dette er innskudd opptil 1.050.000 SEK er sikret gjennom den svenske innskuddsgarantiordningen, mens alt overskytende opp til 2 mill. NOK er dekket av den norske innskuddsordningen via Bankenes Sikringsfond.

MER INFORMASJON
Nils Carlsson, CEO, nils.carlsson@resurs.se, +46 766 44 77 00
Sofie Tarring Lindell, CFO & Head of Investor Relations, sofie.tarringlindell@resurs.se, +46 73 644 33 95

OM RESURS BANK
Resurs er en ledende nordisk bank med en enkel filosofi: Vi ønsker å skape balanse i folks personlige økonomi og i deres liv. Med dette fokuset utvikler vi tilbud og tjenester innen lån, sparing og betalingsløsninger for butikk og netthandel. Vi tar utgangspunkt i folks hverdag for å skape langsiktig verdi for våre kunder og for samfunnet. Kundebasen er på i overkant av 6 millioner privatkunder og vi er 625 ansatte i Norden.