Vær oppmerksom på svindelforsøk!
Resurs kan kontakte deg via telefon, SMS eller e-post for å gi deg informasjon om eller tilbud på produktene våre. Men i slike henvendelser ber vi deg aldri om å utlevere personlige innloggingsdetaljer eller identifisere deg med BankID. Er du usikker på en samtale eller melding, kan du kontakte vår kundeservice.
Les mer om integritet-og-sikkerhetHva trenger du hjelp med?
- Start
- Jeg har byttet PIN-kode, men den fungerer ikke. Hva skal jeg gjøre?
Jeg har byttet PIN-kode, men den fungerer ikke. Hva skal jeg gjøre?
Det kan være slik at den kortterminalen der du prøver å bruke kortet, ikke alltid sjekker PIN-koden mot serveren, men bare direkte mot kortet. Hvis kortet ikke har vært i kontakt med serveren siden du byttet PIN-kode, er det ikke oppdatert med den nyeste PIN-koden.
Du kan da gjøre ett av følgende:
- Gå til en annen kortterminal som er online, og foreta et kjøp. Kortet oppdateres da med den nye PIN-koden. Etter det kan du bruke den nye PIN-koden også i kortterminaler som ikke er online.
- Bruk den gamle PIN-koden. Kortet oppdateres da med den nye PIN-koden. Etter det kan du bruke den nye PIN-koden.
Lignende spørsmål
Kontakt oss
Chat med Rakel
Vår samtalerobot Rakel er alltid tilgjengelig for å hjelpe deg med vanlige spørsmål – raskt og enkelt!
Vil du snakke med en kundebehandler?
For rask og personlig hjelp er du velkommen til å chatte direkte med en kundebehandler. Logg inn på onlinebanken, så hjelper vi deg gjerne videre med spørsmålet eller henvendelsen.
Åpningstider for chatten:
Ma.–fr.: 08–18
App og onlinebanken
I appen og onlinebanken kan du enkelt utføre de fleste oppgaver. Du kan blant annet:
- Håndtere fakturaer
- Vise saldo og transaksjoner
- Aktivere betalingsfri måned
- Endre kortinnstillinger
- Sperre kort
Logg inn på onlinebanken eller last ned Resurs-appen.
iOS

Android

Dokument og skjemaer
Her har vi også samlet alle aktuelle dokumenter, skjemaer og betingelser slik at du enkelt kan finne det som gjelder.
Til skjemaer
Usikker på hva ulike begreper betyr?
Vi har laget en ordliste for å hjelpe deg å sortere økonomiske begreper.
Til ordlistenTelefon
Telefon: 22 56 37 33
Telefon åpningstider:
Alle hverdager: 08–15
Lunsjstengt: 12–13
Chatten er åpen hverdager 8–18. Kontakt oss der for raskere behandling, hvis du fortsatt ønsker å ringe kan det være lengre køtider.
E-post: kundetjeneste@resursbank.no
I henhold til bankkonfidensialitet og din sikkerhet besvarer vi ikke konto-spesifikke spørsmål via e-post. Vi anbefaler at du først tar kontakt via chat eller telefon, så hjelper vi deg gjerne i disse kanalene.
For spørsmål om dødsbo, vergefullmakter, betalingsproblemer, gjeldsordninger, inkassokrav og svindel:
Telefon: 22 56 08 00
Åpningstider: Alle hverdager 09–16
E-post: kreditt@resursbank.no