Reisenettstedet Tripmonster øker takten i Sverige – Resurs Bank står for faktura og delbetaling

Da Tripmonster skulle velge leverandør av faktura- og delbetalingsløsninger, falt valget på Resurs Bank, som allerede leverer løsninger til det ekspansive reisenettstedet i Norge. Dermed får Tripmonster en enhetlig teknisk plattform som bidrar til og effektiviserer selskapets ekspansjon.

Tripmonster er et varemerke under Flygstolen Nordic AB, som ble etablert i Helsingborg i Sverige i 2004 og har ekspandert til Norge og Danmark. Siden 2015 har Resurs Bank levert faktura- og delbetalingsløsninger til Tripmonsters e-handel i Norge. Nå tar Tripmonster skrittet videre med Resurs Bank i Sverige.

– Samarbeidet har vist at vi har evnen til å støtte nordiske utrullinger med lokale tilpasninger for å kunne gi et optimalt kundetilbud. Vi blir et viktig tannhjul i deres målsetning om å bli det beste reisenettstedet. Vi er stolte over at de viser oss enda større tillit når de nå trapper opp, og at de valgte oss fremfor andre gode leverandører, sier Christoffer Norrthon, Executive Account Manager Resurs Bank.

Med Resurs Bank får Tripmonster en erfaren leverandør av fleksibel kundefinansiering, med lang og bred erfaring fra reiselivsbransjen.

– Vi er veldig fornøyd med hvordan samarbeidet med Resurs Bank har fungert på det norske markedet. Derfor er vi overbevist om at det vil være like gunstig å tilby deres tjenester til Tripmonsters svenske kunder. Hvis vi ser fremover, ser vi også fordelene ved å bruke samme betalingsløsning på flere markeder, siden det gjør det enklere ved en videre ekspansjon, sier Fredrik Olsson, administrerende direktør i Flygstolen.

Flygstolen er siden 2016 eid av nederlandske Otravo, som er markedsleder innen nettbasert booking av flyreiser i Benelux og Skandinavia.

Mer informasjon:
Christoffer Norrthon, Executive Account Manager Resurs Bank, christoffer.norrthon@resurs.se
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se

2 juni 2017