​Resurs Bank lanserer som første bank MasterPass i Norge

Etter lanseringen av MasterPass i Sverige 2015 blir Resurs Bank nå den første utgiveren av denne tjenesten i Norge. Med MasterPass kan kunder legge inn kort og leveringsadresser i en «digital lommebok», som gjør betaling på nett enklere, raskere og sikrere.

Resurs Bank lanserer nå sin digitale lommebok i Norge som dermed blir tilgjengelig for alle med BankID. Brukere av MasterPass som også er kunder hos Resurs Bank, trenger ikke legge inn sine adresse- og kortopplysninger, disse hentes automatisk.

MasterPass er utviklet av MasterCard og gjør det mulig å betale når som helst, for eksempel fra mobiltelefonen, iPad og PC, og med alle typer kort. Kort- og leveringsopplysninger oppbevares sikkert og trygt i MasterPass.

Gjennom å lansere vår digitale lommebok gjør vi det enklere for kunder å handle online. Med erfaringen vi har fra det svenske markedet vet vi at kundene setter pris på vår digitale lommebok, både når det gjelder enkelhet og sikkerhet. Jeg håper at også de norske kundene vil sette pris på denne tjenesten, som er med på å styrke Resurs Bank sitt tilbud i Norge, sier Ingebjørg Brown, Country Director i Resurs Bank.

Vi er glade for at Resurs Bank er blant de første til å tilby MasterPass i Norge. Etter sommeren regner vi med at flere norske aktører kommer til å tilby MasterPass. I dag kan man handle med MasterPass hos over 270 000 butikker i 31 land og flere nordiske butikker legges til denne listen hele tiden, sier Mats Taraldsson, sjef for forretningsutvikling MasterCard Norden og Baltikum.

Kunder kan opprette sin egen digitale lommebok på www.resursbank.no, www.supremecard.no eller på www.masterpass.com.

For mer informasjon: Ingebjørg Brown, Country Director Norway Resurs Bank, tlf. 911 35 205, ingebjorg.brown@resursbank.no