Resurs Bank
menu

Klager og tilbakemeldinger

  • Vi ber deg som kunde om å være så grundig som mulig når du beskriver saken, slik at vi vet nøyaktig hva saken gjelder.
  • Når du sender inn en klage til oss, vil vi så snart som mulig sende deg en bekreftelse på at vi har mottatt klagen.
  • Vi skal svare så snart som mulig og senest innen to uker.
  • Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan svare innen forventet behandlingstid, skal vi informere deg om årsaken til dette og tidspunktet for når vi venter å kunne gi et svar.
  • Før vi behandler en klage, skal vi samle inn tilstrekkelig informasjon for å kunne foreta en korrekt vurdering av saken.
  • Før behandlingen tar til, skal vi undersøke eventuelle interessekonflikter og etterstrebe å unngå eller begrense dem.
  • I kommunikasjonen med deg som kunde skal vi bruke et klart og tydelig språk.
  • Hvis vi ikke tar klagen til følge, skal du bli informert om grunnen samt om ønskelig få skriftlig beskjed.
  • Du skal også informeres om muligheten til å bringe saken inn for en annen instans eller myndighet.